Naix Comunitat UJI x Planeta

Som un col·lectiu integrat per persones vinculades amb l’UJI (estudiantat, professorat i personal d’administració i serveis) preocupades per la creixent degradació ambiental, el canvi climàtic accelerat i les injustícies i desigualtats socials.

Qué volem

La ciència és clara: les evidències d’haver superat els límits planetaris són aclaparadores, i els riscos colpidors. Els actuals models de vida ens han portat a exhaurir la terra i els oceans, a contaminar terra, aigua i aire, a posar en perill més d’1.000.000 d’espècies en les quals convivim, a més de generar desmesurades desigualtats econòmiques i socials.

Malgrat disposar de tantes dades, bona part de la societat no és conscient del món en què vivim ni del món cap al qual anem. Aquesta desinformació dificulte els canvis individuals i col·lectius, a més de les demandes a les instucions governamentals i elits econòmiques perquè prenguen mesures mentre som a temps.

Entenem que la Universitat té una responsabilitat ineludible davant la societat i un potencial enorme per a ajudar en aquest repte que és sense dubte el major al qual mai s’ha enfrontat la humanitat.

Per això volem promoure i recolzar aquelles accions que es poden (deuen) dur a terme des d’una Universitat que aposte pels necessaris canvis transformadors en els models de vida que ens poden ajudar a evitar un planeta inhòspit.

Accions que abasten tots els àmbits: docent, invesgador, gestió del campus, etc. Perquè l’UJI es convertisca en un referent quant als canvis que les societats hem d’escometre per no empitjorar la situació i adaptar-nos al nou món cap al qual les inèrcies climàtiques, planetàries i ecosistèmiques ens porten.

Qué fem

Desenvolupem propostes d’accions en diferents àmbits que traslladem a l’UJI per a la seua implantació.

Ens esforcem per divulgar, conscienciar i fomentar l’actuació davant l’emergència climàtica, ecològica i social, principalment a la universitat, pel seu paper com generadora i transmissora de coneixement.

Amb l’objectiu de promoure canvis en universitat que, extrapolats al conjunt de la societat, permeten canviar les dinàmiques de consum i comportament actual, que són especialment lesives per al medi ambient i per la justícia social.

Com pots ajudar

Estem davant un repte gegantesc i necessitem moltes mans i molts caps, ja que les noves regles en les quals haurem de conviure estan per escriure’s.

Associant-te formaràs part d’una comunitat compromesa amb el planeta i els seus habitants. Formaràs part del canvi que pot corregir el rumb cap al col·lapse.

Pots participar en algun dels grups de treball: docència, investigació, difusió, aigua, energia, mobilitat, alimentació, residus, compra verda, qüestions transversals.

Més enllà dels grups, pots ajudar en altres tasques, com ara:

• Recollida i catalogació d’informació, com ara: notícies, articles acadèmics, informes, xarrades…
  • Catàlegs de recursos, des de pàgines web a monografies o documentals. En la biblioteca de l’UJI o per a demanar.
  • Contacte amb altres col·lectius.
  • Fer xarrades divulgatives en centres educatius, socials, etc.
  • Replegar informació d’actuacions en altres universitats.