Nou: Vídeo de l’acte! Conferència i taula rodona Emergència Climàtica i moviments migratoris: l’experiència de l’Open Arms

Punxa l’imatge

La crisi climàtica està, d’una manera o altra, darrere de molts dels moviments migratoris que trobem tant dins com fora dels països.

Només en 2018, prop de 20 milions de persones van haver de fugir de casa a conseqüència del canvi climàtic.

A més, els efectes de la crisi climàtica són cinc vegades més grans en els països empobrits i desplacen als col·lectius més vulnerables.

Dimarts 10 de març a les 16.00 a l’Escola de Doctorat de la Universitat Jaume I tindrem l’oportunitat d’escoltar a Lluís Fuster, un representant de l’ONG Open Arms, dedicada a rescatar de la mar a migrants desemparats.

Open Arms ha mostrat repetidament un enorme coratge assumint els riscos que comporta la seua tasca, a la vegada que ha mostrat la vulnerabilitat de les persones migrants i les incapacitats dels governs de fer-se’n càrrec de la situació. Per la seua labor ha segut mereixedora de nombrosos premis i reconeixements, tant a Espanya com internacionalment.

Posteriorment hi haurà una taula rodona on intervindran:

Celestino Suárez. Catedràtic del Departament d’Economia de l’UJI

Fernando Navarro, Tercer tinent d’alcaldia de Castelló. Delegat de l’Àrea de govern de Sostenibilitat i lluita contra el Canvi Climàtic. Regidor de Transició Ecològica.

També deixarem temps per a les qüestions i el debat amb el públic assistent.

Serà una jornada molt interessant i enriquidora. Ens agradaria molt que pogueres vindre.