Propostes que ja hem presentat a l’UJI

ÀMBIT PROPOSTES REALITZADES
Global – Auditoria ambiental que permeta fer un diagnòstic de la situació actual per a conèixer els àmbits en els quals s’està generant un major impacte negatiu i proposar un calendari de mesures en funció de la seva efectivitat. Aquesta auditoria hauria d’incloure el càlcul de la petjada de carboni, de la petjada hídrica i d’aigua, la petjada ambiental de la UE i la petjada ecològica. També estudi sobre consum energètic, residus, etc. A partir d’aquesta informació es podran fixar metes i fer un seguiment dels avanços.
Docent i investigador – Formació del professorat i del PAS en les crisis ecosocials i climàtiques per a la seua posterior incorporació transversal a les assignatures.
– Promoure el desenvolupament de Treballs Final de Grau, Treballs Final de Màster i Tesis Doctorals, relacionades amb l’Emergència Climàtica i ecològica, així com amb els ODS, especialment d’aplicació en l’UJI. Per a això es proposa convocar premis en cada Facultat al millor treball en cada categoria.
– Orientar les línies pròpies de recerca cap a la temàtica ecosocial, així com cap a l’adaptació i mitigació dels efectes del canvi climàtic.
– Inclusió en l’oferta de cursos d’estiu de, almenys, un curs per edició que verse sobre l’emergència climàtica des de qualsevol dels seus vessants.
– Compra de fons bibliogràfic i videogràfic relacionat amb les crisi climàtica i ecològica, justícia social, etc.

Mobilitat – Actualització i revisió en profunditat del Actual Pla de Mobilitat Sostenible de UJI (2010), considerant el nou context i la situació d’emergència climàtica actual.  https://www.uji.es/serveis/opgm/base/serveis/medi-ambient/mobilitat/
– Aplicació de les mesures amb més impacte beneficiós

Energia Urbanisme Edificació Biodiversitat – Millora del comportament bioclimàtic dels edificis de l’UJI.
– Reunió prèvia amb la OTOP i vicerectorat per a una primera anàlisi de les dades existents per a conéixer amb el màxim detall possible la situació actual dels edificis de l’UJI per a establir un ordre d’intervenció. Estudiaran i definiran sistemes passius bioclimàtics adequats a la nostra latitud i que puguen ser aplicables a edificis de la universitat.
– Actuació programada en els edificis
-Difusió als usuaris i sensibilització perquè facen un ús òptim i minimitzant les emissions

Residus – Instal·lació de contenidors per a recollida selectiva de fems.
Contractació i compra – Sol·licitud de disponibilitat d’un calendari actualitzat de contractacions juntament amb els plecs actuals d’aquestes.
– Substitució de l’ús de paper blanc per paper reciclat i sostenible.
– Compra responsable i sostenible de material d’oficina.

Implicació societat Sensibilització Transversals – Ajudes per a seminaris, fòrums, xarrades, etc., quant a espais, despeses, cartelleria, logística, difusió, etc.
– Ajudes als membres de l’associació per a assistir a esdeveniments relacionats amb les temàtiques que treballem
– Col·laboració de l’UJI per a posar adhesius i/o cartells de sensibilització per a fomentar comportaments respectuosos amb el planeta.
– Presència constant de la crisi climàtica en la programació cultural de l’UJI (projeccions en el Paraninf, exposicions en Llotja del Cànem i Galeria Octubre)
– Exposicions temàtiques en els halls de les Facultats
– Creació un punt ‘info eco’ al campus (per a atendre consultes sobre, per exemple, deixalla de residus, informar sobre totes les propostes que es vagen implantant en l’UJI, etc.)